[PyQt] Another connect problem

Thomas Olsen tanghus at gmail.com
Thu Oct 1 19:46:48 BST 2009

On Thursday 01 October 2009 20:22:00 Jason H wrote:
> job is not a member of the class (self.job) so it gets destroyed.

So should it be:

    def job_recieved(self, data):
        print "Data recieved: " + data

I was looking at the example:

#include <kio/scheduler.h>
#include <kurl.h>
#include <kio/jobclasses.h>
#include <kdebug.h>
#include <browser.h>

class TransferJob;

Browser::Browser() : QWidget(NULL)
{
  slotButtonClicked();
}

void Browser::slotButtonClicked()
{
  kDebug() << "entering function";
  // creating a kioslave
  KIO::TransferJob *job = KIO::get(KUrl("http://www.kde.org"));
  connect (job, SIGNAL(  data(KIO::Job *, const QByteArray & )), this,
SLOT(dataIsHere(KIO::Job *,const QByteArray &)));
}

void Browser::dataIsHere(KIO::Job *,const QByteArray & data )
{
  kDebug() << "data is here";
  kDebug() << data;
}

from
http://techbase.kde.org/Development/Tutorials/KIO_Slaves/Using_KIO_Slaves_in_your_Program
and there job is an argument to the slot..?

--
Best Regards / Med venlig hilsen

  Thomas Olsen

Til uvedkommende, der læser med: Der er ingen grund til at læse min mail.
Jeg har intet at gøre med FARC, al-Jihad, al-Qaida, Hamas, Hizb al-Mujahidin
eller ETA.
Jeg har aldrig gjort Zakat, går ikke ind for Istishad, har ikke lavet en
bilbombe eller kernevåben og jeg ved dårligt nok, hvad Al Manar og бомба
betyder.
Men tak for den udviste interesse